torsdag den 14. juni 2012

Fra hylden i Pressbyrån...


Dette er et nyt svensk magasin og det er tilsyneladende det fjerde nummer. Det tegner vist til at blive et hit. 

Indeni gemmer sig en sand guldgrube af information rettet mod den håbefulde forfatter in spe og masser af reklamer for skrivekurser. Hvem vil f.eks. ikke gerne vide, hvad man bør skrive i brevet til forlaget? Skriva har hjælpsomt optrykt et autentisk eksempel på det perfekte følgebrev skrevet af den svenske forfatter Jonas Jonasson, der åbenbart beskrev sit manus sådan her:
En Paasilinna-Forrest Gump inspirerad skröna, med enstaka inslag av Den tappre soldaten Svejk och Röde orm. Det är vårdat skrivit, kul, absurt, högst omoraliskt och kul igen. Visst har jag en och annan djupare tanke med det jag skrivit, men i första hand är det en kommersiell produkt avsedd att förnöja.
Som det fremgår af magasinets forside kan man også lære, i otte trin, hvordan man får succes med sin blog.

6 kommentarer:

  1. ja det var da egentlig ikke så mange...

    SvarSlet
  2. Man husker IKEAS KNEP-kasser. En slags brune opbevaringsbokse m. hampereb som håndtag. En indretning som jeg har ejet adskilllige af. Man har vel smag.

    SvarSlet
  3. steg 1 til at lyckas med bloggen: 'post "skriva" på bloggen din'

    SvarSlet
  4. taler den her kommercialisering af skriften ganske enkelt ikke for en industrialisering af samme? at tjene penge på en målgruppe-skrift forekommer at være enormt fremmedgørende for det en skrift netop (ganske enkelt?) kan være frisat, frisættende for. hvad var det nu levinas sang med den anden forleden, hvad fanden var det nu de sang? ansvaret er et medansvar. også for den anden, det ansvar er dit. den andens. "Bevægetheden er ikke Din Eiendom men den Andens, Yttringen er hans Tilgodehavende, da Du jo i Bevægetheden tilhører ham, som bevæger Dig, og bliver Dig bevidst, at Du tilhører ham." S. kirerkegaaaaarbd

    SvarSlet