mandag den 5. marts 2012

Laugesen - 2x35!

For 35 år siden, i 1977, var Peter Laugesen 35.
Det år udgav han bl.a. Hamr & Hak - min yndlingslaugesen.


Tillykke med de 2x35!


Jeg citerer fra side 27-28:



Jeg har lavet kaffe, tændt en pibe


Det er middag, du er væk


Jeg har svært ved at hive mig op om morgenen


Sidse tabte sin sok på vejen fra kiosken tilbage med avisen


Jeg skriver alting, der er ikke noget der er mere værdigt
til at blive skrevet end noget andet. Det er mit trip. Uden
anden kontrol. Jeg forsøger ikke at skrive kunst. Ind imel-
lem kommer der automatisk ting, som så den ene så den
anden ville kunne føle som kunst HVIS ALT DET AN-
DET IKKE VAR DER. Men trippet er at lade det hele
være der. Det er en leg med tid. Det er en leg.


Jeg har hastværk. Jeg tør ikke blive. Jeg skal helst hurtigst
muligt væk til noget andet, før vægten af sansninger knu-
ser den skrøbelige krop og dens endnu mere skrøbelige og
helvedes indbildske jeg. Engang imellem bryder hele lor-
tet sammen og begynder forfra. Det ville ikke ske, hvis jeg
var alene i verden.


Sidse sover i regnen.


Skønhed er sandhed.


& all that is left is the falling rain


Torsdag morgen. Formiddag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar